Paluu Bad Saulguliin

2019-08-09

Ajoaika: 2 tuntia 37 minuuttia
Sähkökilometrit: 55km (39% kokonaisuudesta)
Keskikulutus: 5.7 l / 0.5 kWh per 100km
Kokonaiskilometrit: 8404 km

Jooga-aamujen etu on suunnaton määrä omaa aikaa aamulla ennen kuin voi vapaasti metelöidä. Tänä aamuna käytin ajan skriptien viimeistelyyn. Kesän jäljiltä on useampi tukiskripti hakkerointiin valmiina. Nämä merkittävästi helpottavat perusgrindausta.

Pikku hotellit on hauskoja. Niissä alkaa tapahtumaan mukautumista aamiaisessa. Jos syöt kaikki leivät, leipiä on lisää. Parin päivän kuluttua ei kysytä kahvia vai teetä, vaan osoitetaan ja kerrotaan, että otathan kahvin ja sinulle tuli kuumaa vettä? Tämän hotellin viimeisen aamiaisen muokkaus pisti hymyn naamalle. Meidän pöytä (kaikilla on aina vakiopöytä) oli ainut, missä ei ollut servettejä. Me olemme jokainen aamu antaneen ne takaisin. Aamiaispöytään tuodaan aina lautasellinen leikkeitä ja juustoja. Alkuun siinä oli useita eri leikkeitä ja pari juustosiivua, päivä päivältä juuston määrä on kasvanut, koska Krista on joka kerta syönyt kaikki juustot. Tänään oli enää pari siivua leikkeitä ja 8 tai 10 siivua juustoa. Nämä pikku jutut lämmittää sydäntä kivasti :).

Päivän turistujuttu oli Wolfamin citykierros! Tämä pieni kaupunki järjestää joka perjantai klo 10 alkavan citykierroksen, jos paikalle ilmestyy enemmän kuin viisi henkeä. Tänä aamuna paikalla oli kaksi henkeä, suomalaiset turistit. Kierroksen pitäjä päätti pitää kierroksen meille kahdelle. Seuraavat kaksi tuntia menimme läpi tätä pientä ja hyvin erikoista kaupunkia. Opas puhui saksaa ja Krista käänsi suomeksi minulle. Tästä syystä olimme kovin hitaita ja ehdimme käymään ehkä noin puolet kaikesta mitä hänellä oli kerrottavana. Olimme silti hyvin viihdytettyjä. Hauskin asia lieni kirkon alttarilla oleva laatikko, jossa on ehtoolliskulhot. Puuseppä oli tekemässä vaimolleen neulontatarvikkeita varten laatikkoa, kun häneltä haluttiin nopeasti kirkon alttarille jokin laatikko, missä ehtolliskulhot voitaisiin pitää. Niinpä tuo vaimolle tarkoitettu laatikko päätyi Kirkon alttarille pitämään ehtoollismaljaa ja lautasia. 😄

Paluumatkan varsinainen ajo-osuus alkoi matkalla takaisin Bad Saulgauhun. Matkan varrella pysähdyimme keittämään lounaan trangialla. Lounaspaikalla Krista ystävystyi läheisellä pellolla olleiden kilien/lampaiden/pässien taijonkinsellaisten kanssa. Ystävyys olisi voinut jatkua pitemmällekin, mutta sähköistettu aita piti heidät erillään toisistaan.

Iltapäivä ja ilta on mennyt Bad Saulgaussa erinnäisissä paioissa tehden kesän viimeistä isoa viikkokatselmointia. Kaikki kesän ideat käsitellään ja ihmetellään. Ensin teimme tätä puolitoista tuntia luostarin kahvilassa, sitten kävimme syömässä järven äärellä olevassa ravintolassa mitä meidän isännät Bad Saulgaussa olivat suositelleet. Ilta on vietetty taas toriaukiolla ravinolassa nauttien virvokkeista ja tehden GTD katselmointia.

Google Photos Refresh Token invalid. Please authenticate from Photonic → Authentication.
Error encountered during authentication:
{
  "error": "deleted_client",
  "error_description": "The OAuth client was deleted."
}
See here for documentation.