Vuorille!… Yllättäen Venetsia!

Keskikulutus: 12.7 l/100km
Keskinopeus: 90 km/h
Kokonaiskilometrit: 4013 km

Heräsimme laiskasti. Kamat oli suurinpiirtein pakattuna reissuamme varten kohti lähellä olevia vuoria. Lähtö oli tosi rauhallinen. Päätimme syödä lounaan kämpällä ja sitten lähteä. Aamulla konfiguroin Turun kodin verkkoa, sain siirrettyä pääosan yhteyksistä kuidun päälle ilman ongelmia.
Lounaan salaatin teimme sen verta isoksi että siitä mukaan pakattavaksi valmis päivällinen kummallekin.
Pakkausta paranneltiin taas. Keittiö on nyt kuormahihnoilla kiinni takaosan kuorman kiinnityspisteissä. Vuoristoteillä ajettaessa kama tuppasi liikkumaan. Nyt se on ratkaistu.

13:36 olemme ensimmäisellä taukopisteella vuoristossa. Tarkoitus on käydä katsomassa vieressä virtaavaa jokea. Luin messenger viestit. Jan on tulossa kohti Italiaa, hän olisi illalla Venetsiassa. Parin messenger puhelun ja pienen neuvottelun jälkeen auton moottori ärähtää ja nokka kääntyy kohti itää. Kolme ja puoli tuntia moottoritietä edessä. Ennen kuin aloimme todenteolla matkaamaan, Krista halusi käydä sillä joella. Löysimme pienen auton mentävän tien joka vei meidät lähemmäs vettä. Polku oli hirveä ajaa ja päätyi talon viereen. Siitä jatkoimme jalan kohti veden ääntä. Aukea johon polku päättyi sisälsi ehkä kaksikymmentä ampiaspesää. Paikka on siis hunajafarmi :). Löysimme vielä pienemmän polun, joka vei kohti rantaa ja kiersi kaukaa ampiaiset. Täytyy sanoa että tämä oli paskin rantavisiitti ikinä. Ranta oli täynnä muurahaisia ja ampiaisia. Kuvat oli pakko ottaa, jonka jälkeen juostiin pois. Muurahaisia tapettiin vielä autossakin, osa elää siellä vieläkin.

Ajoimme suoraa soittoa Venetsiaan. Kuskia vuoroteltiin, jotta päivällisen syönti ajon aikana onnistui kummaltakin. Olimme perillä Venetsiassa 18:30. Auto heitettiin parkkihalliin, jossa se on 24h. Söimme lisää ruokaa auton perästä, pakkasimme viinin ja viskin laukkuihin. Lyhyt keskustelu paljasti, että kumpikin haluaa hotelliin yöksi. Trip advisorilla pongasimme halvimman täällä olevan hotellin ja kävelimme sinne ostamaan huone suoraan tiskiltä. Tällä taktiikalla hotellihuoneen hinta oli vielä halvempi kuin online sivustojen kautta.

Sitten matkasimme juna-asemalle odottamaan Jania. KMG high five, Venetsia 21:08.

Loppuilta menikin mukavia turisten ja syöden. Keskiyön aikaan oli aika siirtyä nukkumaan. Huomenna voidaan tutustua tarkemmin Venetsiaan.