Päivä Milanossa

Keskikulutus: 12.2 l/100km
Keskinopeus: 85 km/h
Kokonaiskilometrit: 6186 km

IMG_20170812_084108Aikainen herätys, eli herätys klo 06.00. Kumpikaan ei ollut kovin nopea liikkeeissään, joten asunnosta päästiin ulos vasta kahdeksan jälkeen. Matka vei Veronan torille. Torin sijainnin saimme eilen oppaalta. Verona on tähän menessä paskin paikka ajaa – ihan heittämällä. Ajo-ohjeet oli useamman kerran jättimäisessä täysin avoimessa risteyksessä turn right, then slightly left. Käännyin liian paljon vasemmalle tai liian vähän vasemmalle, mutta pieleen meni joka kerta. Kuskin tuskailu oli sen verta suurta, että Krista koitti ottaa kuvaakin siitä.

Tori oli enemmänkin krääsätori kuin ruokatori, mutta saimme ostettua siltä mitä tarvitsimme. Sitten oli enää Veronasta pois ajaminen tuskailtavana ja voi perse siinä oli tuskailtavaa.

Milanossa listalla oli käydä Kristan suosimassa roskattomassa kaupassa, katsella hieman Milanoa ja metsästää Bowmoren 8 vuotiasta. Tämä on “viimeinen ilta” löytää se. Do or die!

Kävimme AirBnB kämpällämme, juttelimme emännän kanssa ja saimme hyvän ruokailuehdotuksen iltaa varten. Sitten lähdimme matkaan kohti ekaa kauppaa. Matkalla törmäsimme toiseen ekologiseen kauppaan, joten pysähdyimme sinne ostelemaan asioita. Tämä osoittautu hyväksi tempuksi, sillä varsinainen haluttu kauppa oli kiinni – koko elokuun. Ei se mitään! Lähdimme aikaisemmista reissuista tutulle puistolle ottamaan pienet tirsat ja sitten tutustumaan johonkin museoon.

IMG_20170812_145053IMG_20170812_130011IMG_20170812_135309IMG_20170812_140442IMG_20170812_141055IMG_20170812_145044

Tirsojen jälkeen muistimme, että olemme nähneet jo tämän linnan museon, joten ei sinne. Krista katsoi pikaisesti museot netistä ja lähdimme tuomiokirkon lähellä oleville museoille. Yllättäen museo nro yksi on kiinni, museo nro kakkosessa ei ole museo auki – siellä on esittely ja täältä sinne ei pääse . Uusi yritys museo nro kaksi toinen ovi ja sieltä sisään. Museo nro kaksi ei vieläkään ole auki, mutta siellä on ilmainen taidenäyttely. Krista sisään, minä kahville. En ehtinyt kahvia tilata kun Krista oli ulkona – näyttely oli liian modernia “taidetta”.

Se museoista. Kohti Bowmore 8 vuotiasta. Baari nro yksi kiinni – elokuun verran. Kauppa nro yksi kiinni – elokuun verran. Pääsin niin lähelle, että pystyin ottamaan kuvan Bowmore 8 vuotiaasta hyllyssä lukkojen takana. Se on tuossa alla. Kolmas hylly ylhäältä, oikeassa reunassa…

Tässä kohtaa koko seurueelle alkoi riittää Italia. Italiassa elokuussa paikat eivät ole auki, eikä ne siitä missään kerro – tai no kertoo, paperilapulla omassa ovessaan. HGNGHG!

Tästä tulistuneena vaihdoimme taktiikkaa. Siirryimme AirBnB emännän suosittelemalle alueelle. Ekasta paikasta viinit nassuun ja sen jälkeen baari kerrallaan kysymään löytyykö Bowmore 8 vuotiasta. Vedimme ehkä kahdeksan vesiperää kun lopulta päädyimme baariin nimeltä Mag. IMG_20170812_191838IMG_20170812_193237

Heillä on pieni viskibaari. He tarkistavat onko siellä vapaata. Siellä oli, saimme ajan heti kun paikka aukeaa ja voimme olla puolitoista tuntia. Olimme hieman hämillään, mutta OK, jos sillä saa Bowmore 8 vuotiasta se otetaan. Kristalla oli nälkä, mutta siitä ei välitetty. Tämä oli joka tapauksessa viimeinen baari mitä koitetaan. Tuo pieni viskibaari oli todella pieni! Heillä on noin kaksi sataa eri viskiä siellä. Siellä on baarimikko, tiski ja tilaa kahdelle mukavasti. Heidän mukaan neljä on maksimi, mutta minä en kahta enempää siihen tlaan tunkisi. Vietimme siellä iloisen puolitoista tuntia puhuen viskeistä ja maistellen muutamaa. Valitettavasti Bowmoren 8 vuotiasta ei löytynyt täältäkään. Kerroin hänelle Punista ja Bowmoren 8 vuotiaasta. Heiltä melko varmasti tulee löytymään noita tuotteita ensi viikolla Smile. Kun tuli meidän aika poistua baarimikko soitti puhelun. Lopuksi hän antoi minulle kahden baarin osoitteet Torinossa! Niistä todennäköisesti löytyy Bowmoren 8 vuotiasta. Hän myös antoi heidän toimittajan osoitteen tästä Milanon vierestä (!). Bowmoren metsästys ei ole ohi! Huomenna Torinossa baareja ja maanantaina paluureittimme vie riittävän läheltä heidän toimittajaa että kuski tekee korjausliikkeitä ja poikkeaa sinne. WOOOOOOOOOOOOOOOO!

IMG_20170812_202114IMG_20170812_194011IMG_20170812_194813

Hyvässä maistissa ja fiiliksissä siirryimme vihdoin syömään johonkin ravintolaan siinä “joen” varrella. 9 eurolla sai buffetin ja drinkin. Seurue oli joskus ennen yhtätoista kämpillä valmiina nukkumaan.