Toisten hyvästely, toisten tapaaminen

Keskikulutus: 13.4 l/100km
Keskinopeus: 47 km/h
Kokonaiskilometrit: 5454

IMG_20170801_184134Päivä alkoi vauhdikkaasti klo 06.00 Intrassa hotellilla. Pakkaus, aamiainen ja raikas liikkeellelähtö kohto Comoa. Olimme menossa Comolle, koska ystäväperhe on tullut Italiaan viettämään lomaa Como-järven rannalla. Emme olleet valmistelleet asiaa etukäteen lainkaan. Niinpä ajattelimme ajaa Comon kaupunkiin ja sitten suunnistaa ystäviemme asunnolle. Sen on pakko olla 30 minuutin päässä Comosta eiks je?

Saavuimme Comolle vähän jälkeen yhdentoista. Saavuttuamme Comon juna-asemalle aloimme aloimme katsomaan paljonko meillä on aikaa luonasteluun ennen kuin pitää lähteä kohti uusia kavereita. Tässä kohtaa huomasimme, että ystäviemme asunto on puolessa välissä Como järveä sen itäpuolella. Sinne ajaa vähintään puolitoista tuntia. Käytimme OODA menetelmää muuttuneessa tilanteessa Winking smile. Katsoimme uutta dataa kriittisin silmin (Observe), orientoiduimme muuttuneeseen aikatauluun (Orient), päätimme jättää yhteisen lounaan väliin (Decide) ja hyvästeltyämme vieraamme lähdimme McDonalsin kautta kohti toisia ystäviä (Act).

Otimme Kristan kanssa suuntiman kohti uusia kavereita ja katsoimme lähimmän McDonalsin siltä suunnalta. Se oli kaupungin jalankulkualueen sisällä, joten parkkeerasimme italialaisittain lähelle aluetta. Minä juoksin hankkimaan ruokaa ja Krista jäi autoon. Ruuan tilaus oli taas uusi kokemus. Ruokaa ei tilattukaan tiskiltä. Tiskille vain maksettiin, jos ei pystynyt maksamaan automaatille. Kaikki tilaustoiminta tehtiin automaatilla. Jonotin ensin turhaan kassalle, jossa minulle kerrottiin että tilaus tehdään automaatilla. Automaatin korttitoiminta oli taasen erikoista. Lähimaksu ei käynyt, sirukortti sisään ja näytölle piti allekirjoittaa – PINiä ei ikinä kysytty. Sain lopulta ruuat ja matka pohjoiseen jatkui mukavasti.

IMG_20170801_122436IMG_20170801_122427

Iltapäivä tuli vietettyä ystävien asunnolla ihaillen Comon upeita maisemia, vaihdellen kuulumisia ja leikkien lasten kanssa. Illalla kävimme aikuisten kesken syömässä vuorelta löytyvästä ravintolasta. Ruokailun jälkeen meidän oli ajatus ajaa eteläänpäin kohti leirintäaluetta missä yöpyisimme. Illallisen jälkeen kiinnitimme huomiota siihen kuinka viileää siellä ylhäällä ravintolan korkeudella oli verrattuna vuoren juurella / alapäässä missä automme oli. Tältä lämpimältä korkeudelta löytyisi myös ne leirintäalueet. Niinpä lopulta päätimme ajaa ylös vuorta ja nukkua tien varrella ylhäällä ja viileässä.