Alghero

Keskikulutus: 15.6 l / 100km
Kokonaiskilometrit: 3976 km
Päivää ilman asvaltti-ihottumaa Veikon polvissa: 0

Yö oli KUUMA, joka aiheutti heräily, muuten nukkumapaikka oli hyvin rauhalinen. Nuorin meistä heräsi jälkeen viiden ja useiden yritysten jälkeen pääsimme lopputulokseen, jossa herra oli puolen tuntia kerrallaan hiljaa etupenkillä. Lopulta vanhemmat könysivät ylös seitsemän aikaan. Rauhallinen aamu, pallopelejä, aamiaista, kirjojen lukemista ja lopulta lähtö potkupyörän ja peräkärryn kera kohti Algheron vanhan kaupungin esittelykierrosta.

Krista on ollut täällä kaupungissa aikaisemmin ja koitti kovasti bongata missä kaikkialla sitä on tullut syötyä aikanaan. Lähtömme oli sen verta hidas ja valittu etenemistaktiikka rauhallinen, joten emme ehtineet tekemään aamulla omatoimista tutkimista ennen kuin ohjattu vanhan kaupungin tutustumisekävely alkoi.

Kaupungin esittelykierron meni hyvin ensimmäiset 30 minuuttia. Pieni mies juoksi ryhmän edellä ja leikki olevansa sen johtaja. Puolen tunnin jälkeen herran keskittymisvarat oli käytetty ja loppu tunti mentiin isän kanssa lähellä ohjattua ryhmää aina välilllä liittyen kuuntelemaan hetkeksi. Leikkiessämme mm. estämistä kehitin Veikkonikan – Veikko otetaan kiinni, toinen käsi jalkojen välistä ja toinen pään alta, sitten näppäillään sormilla vatsaa ja ollaa soittavinaan harmonikkaa. Pieni mies nauroi joka armas kerta ja vielä illallakin. – Onnistunut uusi temppu meille kahdelle.

Esittelykierroksen jälkeen menimme vanhaan kaupunkiin ruokailuun ja edellinen päiväuni-ihme toistui. Ruokailun jälkeen pieni herra ilmoitti olevansa valmis nukkumaan ja lähti äiidin kanssa kärrylle. Herran toiveesta kärry tuotiin takaisin ravintolaan ja hän nukkui sisällä ilmastoidussa tilassa. Me nautimme jälkiruuat ja kahvit. Arjen luksusta tämä. 🙂

Lähdimme ravintolasta herran vielä nukkuessa ja suuntasimme läheiselle puistolle, jotta isäkin voi ottaa pienet tirsat. Nukkujaa vaihdettiin läpystä, juuri kun pääsimme puistoon Veikko heräsi. Minä otin 20 minuutin päiväunet puiston penkillä kun Krista ja Veikko tutustui alueeseen. Virkistävien päiväunien jälkeen oli aika siirtyä rannalle ja pohtia mihin auto sijoitetaan täksi yöksi. Paluumatkalla autolle pysähdyttiin ostamaan Veikolle aurinkolasit, hän on pyytänyt niitä toistamiseen sekä autoon pieni 6″ USB:sta virran saava tuuletin. Tuulettimen tarkoitus on tehdä yöstä nukuttavia. Katsotaan auttaako se.

Krista onnistui keksimään retkeilyautoparkin läheltä erästä rantaa, joten päivän ajo oli siirtyä sinne ja ilta menikin rannalla jättimäistä kuoppaa kaivaessa. Illan päätteeksi miehet mahtuivat kuoppaan istumaan, niin että vain isommasta näkyi pää kuopan ulkopuolella. Ennen kuin rannalta piti poistua pieni mies sisuuntui kunnolla ja tuli isän kanssa uimaan. Kertailimme vauvauinnin oppeja ja nautimme kellukkeista. Huomenna jatketaan aamutuimaan täällä!

Illalla, pienen miehen nukahdettua, vanhemmat karkasi rantaravintolaan yksille ennen kuin oli aika simmahtaa…..