Härkäparin Juhannusreissu, päivä 1

Keskikulutus: 12.0 l / 100km
Kokonaiskilometrit: 3077 km
Päivää ilman asvaltti-ihottumaa Veikon polvissa: 0

Nukuimme ensimmäisen ehjän yön sitten sunnuntain ja nukuimme pitkään. Minä nousin 7:30, Veikko vielä myöhemmin, Krista ilmeisesti minua aikaisemmin. On aika rakentaa perinteitä! Viime vuonna olimme härkäparina Juhannuksena seikkailemassa, joten nyt tätä voi sanoa perinteeksi.

Aamulla minä pakkasin auton, Veikko leikki ja Krista teki kaikki läppärihommat, sillä läppäri lähtee minun mukaan. Pakkauslistat alkaa olemaan aika hyvällä hapella, reissun aikana nähdään onko niissä enää yhtään virhettä.

Härkäpärin Juhannunreissun suunnitelma torstaille on

1. Varustautua vesileikkeihin
  2. BlueFan vesipuisto
  3. Majoittua Chiassa

Ostoksia varten ajattelin, että menemme siihen lähimpään ostoskeskukseen ja katsomme mitä isosta kaupasta löytyy. Sieltä löytyi yhtä vajaa kaikki mitä toivottiin – vesipatjoja/rinkuloita sekä vesipyssyjä. Ainoastaan matkasuihku puuttuu. Auton varustelu on alusta saakka lisääntynyt sen mukaan mikä eniten rajoittaa puskaparkissa elämistä. Heti alussa tiesin, että oma vessa tarvitaan. Se on kemiallinen vessa, joten sen tyhjentämisessä on tiettyä rasitetta, mutta se antaa aidosti paljon lisää kykyä nukkua puskaparkissa. Jääkaappi oli jo aikaisemmissakin reissuissa mukana, tällä kertaa hankittiin vain oikea jääkaappi.
Täällä reissatessa huomasimme, että 5 litran keittiövesivara loppuu alta aikayksikön, 5 litraa + vesipullot ja aktiivinen täyttäminen liikkeellä antaa meille max yhden päivän -> vesivarannon kasvattaminen tuli ajankohtaiseksi. Nyt autossa on 15 litran kanisteri takaluukussa, minkä jälkeen 2-3 päivää pitäisi mennä ihan ongelmitta.
Seuraava ja tänään hankittu lisäväline on matkasuihku. Täällä kun koko vartalo hikoaa joka päivä ja melkein joka hetki, suihku tulee hyvin tarpeelliseksi. Ja täytyy sanoa, että tuntui todella hyvältä pestä Veikko hiekasta ennen kuin laittoi hänet autoon ja itseni illalla ennen kuin aloimme iltatoimet. Takaluukku auki, suihku oveen kiinni ja saa suorittaa. Positiivisena yllätyksenä oli, että päivän aikana vesi oli lämminnyt mukavasti ja suihkuttelu oli virkistävää. Jos perää ei saa kohti metsää, yksityisyys suihkussa on kovasti hakusella.

Tällä reissulla, koska Italia, mikään suunnitelma ei selviä ulko-ovea pidemmälle. Bluefan ei ole vielä auki 2024 kaudelle… EI OLE VIELÄ AUKI 2024 KAUDELLE 27.07.2024?! Milloin ihmeess sen kausi alkaa?! Veikko nukkui tässä kohtaa, joten ajoin suoraan Chiaan tutulle rannalle. Ehdimme olla rannalla ehkä tunnin kun poliisit tulivat kertomaan että täällä ei saa olla autolla (olimme parkissa toisten autojen vieressä)…. OK. Kamat vauhdilla autoon ja auton siirto maksulliselle parkkipaikalle. Takaisin rannalle ja ihastelemaan muiden autojen tuulilasissa olevia sakkolappuja. Iltapäivä meni vesisotaa leikkien ja heikkalinnoja rakentaen. Kännykän käyttö ja kuvien otto on mahdotonta kun juoksee rantaa pitkin pyssy kädessä toista karkuun tai toisen perässä…

Illan päätteeksi ajoimme läheiselle Camper arealle. Täällä on hyvin hankala löytää puskaparkkia. Täällä on kuitenkin RV alueita tai Camper alueita. Nämä ovat maksullisia parkkipaikkoja retkeily-/matkailuautoille. Palvelut maksavat erikseen, pysäköinti erikseen. 12 € oli yömaksumme ilman mitään palveluita. Kaikkia palveluita voi ostaa erikseen – suihkun, vessan, vessan tyhjennyksen, sähkön, jnpp. Käytämme omaa vessaa, omaa suihkua ja näemmä melkein omaa parkkialuetta – tällä itsepalvelualueella on vain toinen auto meidän lisäksi parkissa. Vedin meidät hyvin taakse, kauas muista ja perä niin että suihkua voi käyttää. Suihku oli ihanan virkistävä.

Ilallla hippaa, piiilosta, autoleikkejä ja paljon haasteita nukahtaa… unirytmit on täysin sekaisin. Noh, huomenna lisää rantaa ja vettä, heti aamusta alkaen, joten eiköhän se unirytmi saada sieltä takaisin pakotettua.

2 comments

En osaa sanoa. En ole mitannut. Nyt tankkasin sen ekaa kertaa täyteen 10litraan ja sanoisin, että Veikkoja minä käytiin suihkussa neljästi pienemmällä määrällä vettä. En koskaan ennen tätä hetkeä tankannut sitä lähellekään täyteen.